Společnost Gemius byla spolu s agenturou Mediaresearch vybrána sdružením SPIR jako dodavatel další etapy oficiálního měření návštěvnosti internetu v ČR. Gemius zůstal ve finále osamoceným kandidátem: jediný soupeř, výzkumná agentura TNS Aisa, odstoupila z téměř rok trvajícího výběrového řízení 3 dny před oficiálním vyhlášením výsledků.
Cílem sledování bude změřit návštěvnost webových stránek, reklamních objektů na dané stránce, sledovanost multimediálního obsahu a mobilních a desktopových aplikací a dále poskytovat sociodemografický profil návštěvníků webů. Novinkou ve výzkumu bude možnost získat data o návštěvnosti internetu rozdělená podle zařízení, z něhož uživatel měřené weby navštěvuje (PC, chytrý telefon, tablet, chytrá televize).
Gemius již aplikuje navrhovanou metodiku i na dalších trzích, na nichž působí ve funkci nezávislého auditora pro měření návštěvnosti internetu, například v Dánsku, Maďarsku, Turecku či Polsku.