Google v posledních dnech přistoupil opět k další optimalizace svého obchodního modelu. V rámci jarní čistky ohlásil, že od 1.7.2013 již nebude podporovat Google Reader, RSS čtečku. Z tržiště androidových aplikací zase vykázal blokátory reklamy Adblock Plus a AdAway.
V prvním případě se jedná o službu, pro kterou Google nemá žádný obchodní model. Nepodařilo se mu vymyslet, jak do stránek Google Readeru nějak vecpat reklamu. Svádí to ale na to, že uživatelů je málo. Přitom konkurenčních projektů je dost, i když Google Reader asi vede v jednoduchosti a přímočarosti a mně osobně nejvíce připominá desktopovou čtečku, kterou jsem si oblíbil (Akgregator).
Druhý případ je také jasný: Google žije z reklamy a veškeré aktivity, které reklamu blokují, jsou proti němu. A zase oficiální prohlášení Googlu není tak přímočaré a uvádí, že Adblock se provinil proti pravidlům tak, že „aplikace interferuje nebo přistupuje k jiné službě nebo produktu neautorizovaným způsobem“. Od listopadu si Adblock pro Android stáhl necelý milion uživatelů.
[contemplate-1]